Sunday, May 15, 2011

Sayur Peria/Kambas Goreng Hulalaa

Kalau kat JB dio orang panggil peria...tapi orang N9 panggil kambas..& kalau peria tu lebih kepada peria katak.....BETUL X????
Dulu2 aku mmg x suka makan kambas nie sebab pahit walaupun bila dah direndam dengan air garam...tapi sekarang inilah pembuka selera aku...
Jom kita kongsi :-

Bahan2nya :-
1)   1 biji peria
2)   2 ulas bawang putih   ) ditumbuk
3)   4 ulas bawang merah  ) halus
4)   sedikit udang kering   )
5)   3 sudu lada boh
6)   1 biji telur

Cara2nya :-
1)   Potong sayur peria ikut suka
2)   Tumis bawang putih,bawang merah & lada boh hingga garing dan 
      masukkan udang kering
3)   Kemudian masukkan peria dan gaul rata n biar sampai agak2 empuk.
4)   Bila mcm dh agak empuk pecahkan telur dan gaul...


2 comments:

Nyonya Tiger said...

wah..siapa yg lunch makan lauk ni?bravo2..sebab berjaya bagi aku idea utk dinner mlm nnti..thankyou..

Ayu said...

aku aku....